Ivo-DWie is er weer zo slim geweest sterren te geven voor iets waar je nog geen sterren aan kunt hangen ?
waarscheinlijk weer iemand die niet post maar wel sterren geeft.... zeer zwak..
srry voor de offtopic. maar vind dit niet kunnen
Eddy, bedankt😄
3ddyIk heb het gezien, zal thuis het ff fixen.
(denk dat er een paar nieuwelingen gestemd hebben, aangezien het niet meteen duidelijk is dat men niet mag stemmen...)
--edit--
Gefixt
3ddyTE KOUD!
In nederland is het toch wat aangenamer! Oke het heeft gesneeuwd vanacht, maar opzich een redelijke temp.
Je proces ziet er goed uit, heb je al een compositie klaar?
DoornroosjeZiet er erg ok uit!
Goed gedaan zeg, die sneeuw op de bomen!
Het enige wat een beetje storend werkt is de kleuter, misschien omdat ze nu nog een beetje statisch is. Ze lijkt er een beetje zomaar ingeplant.
Kun je iets aan haar pose veranderen, misschien dat ze loopt ofzo?
3ddyZiet er ok uit en zie de todo's met ongeduld aan...
Jammer van de kerstman, dat ie zo dropped eruit ziet. (ik loop ff mee met doornroosje) En de witte muur die daar staat, is dat het complete kasteel of komt daar nog wat achter? Krijgt het aan de voorkant dan nog wat meer detail, of wil je het zo laten...? 👍
MrgoodbyteToch een hele tijd proberen op te lossen waarom de camera in MR een andere represenatie geeft bij grote lenshoeken dan de openGL viewport. Enfin gewoon maar gespoofd en weer verder waar het eigenlijk om gaat. Het plaatje zelf.
Dus ja een ander gebouw, het idee van de "Fairy Ice Palace" was namelijk een beetje in duigen gevallen, het leek meer op een "Magistrait's Fortress of Ice". Dus weer terug naar de tekentafel. Een gate met een nieuwe intrepretatie van de shader in de comp omdat de gedachte achter het plaatje meer transparantie (denk aan openheid) nodig heeft. Dus daarom is refractie aan de lijst van layers toegevoegt. Dat brengt het totale aantal op 7:
diffuse - dirtmap - reflection - refraction - specularity - caustics - normals
Sinds ik nu het sneeuw meer tegen het doorzichtigere gebouw heb op laten staan heb ik wel een nieuw probleempje gecreeerd: through lighting vs. ambient occlusion. Omdat het gebouw dus zelf licht ontvangt en dat dat dus er door heen knalt zal het sneeuw enige backlighting krijgen ervan. Maar dan enkel dus waar het dun genoeg is wordt het dus lichter van kleur. Daar tegen over staat het fenomeen ambient occlusion, waarmee nou juist die rand tussen het sneeuw en het ijs van het gebouw donkerder worden... En natuurlijk krijgt het ijs op zijn beurt weer een beetje bounce light van de sneeuw. Lastig? Nou, zeker, ik heb nog geen idee hoe ik dat gaat oplossen. Vanavond maar even mijn vrieskast leegmaken en een testopstelling maken...
Mmwizardjow, dit is een hele vooruitgang... ziet er veel beter uit zo...👍 Alleen de sneeuw, die zou ik toch wat blauwer verwachten zoals de rest van je scene...
Doornroosjemooi man!
ik had je laatste update gemist, maar ik vind de gebouwen achter de muur er erg veel karakter aan toe voegen! wordt een veel spannendere |-) scene zo!
goed gedaan! de kou straalt der wel van af hoor...!
de groothoeklens werkt ook goed.👍