Mr_taak
Autodesk Maya / 20 jaar geleden
3d depth of field Hooi,

is't mogelijk om in maya een 3d depth of field in te stellen?....er bestaat natuurlijk de mogelijkheid depth of field aan te vinken, maar dat is niet echt een oplossing voor't probleem, aangezien het een post render effect is.
Ik geloof dat max wel een 3d depth of field kan renderen met passes...moet toch in maya ook mogelijk zijn?

thnx 'n grtz
mr. Taak
 Like
Volg
 Reageer
Sjaak
ik weet het niet precies of dit de oplossing is, maar je zou ook met z-depth kunnen werken. Deze vervolgens gebruiken in een nabewerkingsprogramma als bv fusion. Als er iemand een beter oplossing weet hoor ik het graag.
 20 jaar geleden
Mr_taak
is idd waarschijnlijk de oplossing....
heb ergens min of meer zien staan dat als je er meer mee wil, je mental ray aan de slag moet....
m'ja..... thnx voor de tip iig ...zal er eens naar kijken 😊...

grtz

mr.Taak
 20 jaar geleden
Corny
Yep de z-buffer geeft een b/w image met diepte info, die kun je gebruiken in compositing software zoals bijv. combustion.
 20 jaar geleden
Sjaak
heeft PS trouwens zo'n functie (via een plugin?) , of zit die functionaliteit alleen maar in compositing software?
 20 jaar geleden