CarlWat dacht je van een elf een draak of een kabouter.
PurcHumm zo een kabouter die een champignon probeert te plukken onder die doos.. B-)
Bedankt voor het advies. En kabouters heb ik hier nog liggen in de vorm van een 3ds bestand (niet gejat maar van mezelf toen).
Cornyeen origami vogeltje? past bij de kartonnen doos en vliegt niet weg.
PurcHumm kheb denk ik wel een leuk idee nu.
Het word met kabouters. 3ddy bedankt 😄
Animehehe,
grappig, ben zelf ook bezig met een studie naar een kabouter. Enorm fascinerende wezens ook. Voorlopig wordt het nog een heel gedoe om het verhaal uit te werken, ben nu met cameratracking bezig. etc. Maar ben erg benieuwd naar je uitwerking. Er zijn vele kabouters in 3d, maar nog geen 1 die werkelijk in de buurt komt(van mijn idee erover) niet wat ik gezien heb in ieder geval. Als je nog een render hebt, kun je die misschien posten?
Ok, thanks
Klaas
3ddyEen kabouter challenge misschien? 😄
Animehaha 😊 would be fun. Alvast wat voorwerk verrichten. Ik vrees dat ik pas over een jaar de mijne heb rondlopen zoals ik hem wil. maar goed, heet niet voor niets challenge.
3ddyHmm we hebben ooit een goblin challenge gehad, die was zeer succesvol. Misschien doet de kabouter challenge dat ook.
Animecould be. dus ja 😊 go for it.
PurcHe thnx anime 😄. En tuurlijk post maar hoor hehe.. het is maar een w.i.p. topic dus vind het niet erg (leuke render btw).
Maar ik was niet van plan te gaan animeren. Ik wil alleen een leuke render maken en meer niet. Gewoon de portfolio een beetje dikker maken zal ik maar zeggen.
En dan boek is zeker fantastisch. Zeer leuk ook hoe echt alles staat beschreven. De indeling van de huisjes en de vallen bij de ingang zijn mijn favoriet 😄.
Maargoed, ik had even een vraagje. Ik zit dus met die kaboutertjes in me maag een beetje. Want hoe kan ik het beste een baard maken? Ik heb helemaal geen verstand van shag hair (en al die andere versies). Iemand een ideetje hoe ik het zou kunnen maken in max... Alle ideen zijn welkom.
Codemisschien een kaartje van europa modellen en een zotte Balkenende die erop af stormt.👍
Codeof dhr. bush die op een vaatje olie afstormt
AnimeHangt ervan af voor welke stijl je gaat. In principe kan je ze modellen en rete goed texturen. Voor een still is dat goed te doen, zelfs in animatie heb je behoorlijk veel controle erover.
Ik heb laatste Ornatrix geprobeert en wat ik zie van de samples is dat the ultimate haar plugin, volgens mij was hier laatst een tread erover. En ik had snel resultaat, niet tot in perfectie maar het is allemaal behoorlijk kneedbaar. Volgens mij ook iets waar je een week voor moet gaan zitten en gewoon proberen.
Shaghair is ook niet mijn favoriete plugin om mee te werken, het is een hoop cijfertjes instellen maar toch kan je een aardige puntbaard maken. Je kan ook een combinatie maken, alvast de baard modellen en die behandelen met shaghair. Voor de 'feeling' van hair alleen.
Of flink photoshoppen.
En als je flink ermee bezig gaat met bv shaghair kan je ook weer een 3d skill toevoegen aan je portfolio.
Zo.. en nu de tijd ervoor voor vinden 😉
Greetz!
Klaas
PurcJa daar heb je gelijk in anime. Toch weer een dingetje erbij wat je extra kan qua 3d skills.
Maar ik ben nog niet bij de fase "baard modeleren". Eerst maar de kabouter zelf bedenken en uitwerken. Ik heb van de week 2 pakken super sculpey gekocht en wou ook eens kijken of ik daar eventueel wat mee kan maken. Is trouwens nog best leuk om te doen dat kleien haha. Ik zal van de week wel even een fototje schieten van me kabouter.
Bijna.. bijna heb ik vakantie. Dus de tijd hoef ik niet heel ver te gaan zoeken. Dat komt wel goed 😄.
@Code:
Wow ja balkenede. Dat haar modeleren is denk ik toch wel wat makkelijker dan een baard haha. Maar ik hou het toch maar bij de kabouterjes. Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken 😄.
9nailsben benieuwd wat dit wordt 😊
Misschien kun je het lichaam wat dikker maken om zo betere propoties wat beter te krijgen. De verhouding hoofd/lichaam vind ik persoonlijk nu wel erg raar :-/
PurcJa ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk hehe. Ik heb niet echt schetsen ofzo gemaakt dus het is een soort modeleren on the fly 😊.
Maar over dat dikker maken daar zit wat in ja. Maar ik was van plan ze kleertjes ook een wat dikkere uitstraling te geven. Maar als ik de body nu ook veel dikker maak dan steekt de mesh door de kleren heen. Maar ik zal eens kijken om het hoofd wat kleiner te maken. Bedankt voor de tip 👍
Maar ik zit nog steeds met de baard hoe ik dat nu toch moet gaan doen. Ik denk dat ik toch kies om er gewoon een mesh van te maken en die te texturen ofzo.
CarlHe purc nog wat gevangen? Ziet er goed uit tot zover.
3ddyAl bezig met de textures? 😄
Purcthnx carl. En nee nog niets gevangen. De stage heeft al me tijd al gevangen haha. En na zo een dag lang werken heb ik niet echt zin meer om te gaan 3d-en 😄. Eerder me bed in te duiken.
@3ddy:
Oei ja textures.. ben ik niet echt bekend mee (het unwrappen). Zie er wat tegenop. Maargoed moet gebeuren, dus zal er eens aan beginnen in het weekend.
thnx
LijpelennieBen benieuwd naar de textures die je erop gaat zetten en hoe je de baard gaat doen, maar tot nu toe ziet alles er nog goed uit. 👍
Gharmpieeejz kaboutermanh-) Ben je alweer ietsje verder?? ben benieuwd hoe het gaat worden. grtzz 👍
PurcAi ja ik moet hem echt weer even opppakken ja 😄. Zal van de week update plaatsen.
PurcNiet een update van de kabouter.. maar wel een soort van compositie schets voor het geheel. Ik heb trouwens de shoenen doos vervangen voor een houten kratje. Vond het wat toepasselijker en leuker staan in het geheel later (denk ik)..
De bipeds heb ik even geplaatst om te laten zien hoe de uiteindelijke characters komen te staan. Voor de rest gaat ik nu props toevoegen en even kijken waar ze het beste kunnen liggen etc etc.. Het is nu nog wat kaal.. en de belichting.. en en en en..
Ow uh... plaatje is op volgende pagina.. een update plus concept. Cheers !
GharmpieEejz lijkt me cool worden, echt. Ziet er al goed uit. Zou alleen dat uhm kleedje of zo weglaten, En miss is het wel mooi als je het hoofd van de midget wat kleiner maakt ? succes er verder mee 👍👍
AnimeHey 😊
te gek, de poses doen het hem al😊)
Een erg amusant in the making beeld. Ben erg benieuwd.. ik lach nu al😊
groeten!
Gharmpieok ok Met het vrhaal lijkt het kleedje ook al heel wat logischer :-p echt gaaf. Ook het idee, leuk. Kzou de mannetjes gewoon bij elkaar laten staan, de ene iets achterdochtig over de ander zijn schouder mee kijkend of zo. succes! 👍
O ja, en bij de weg, heb je al een mooie baard ofzo?? miss updateje daarvan?? !-) grrtz en good luck
CarlIk denk dat de (toekomstige) kabouters juist op de juiste plaats staan.
CarlHa die Purc, toch nog de energie gevonden om door te gaan. Even wat commentaar op de render. De boom ziet heel goed uit maar naar mijn smaak is hij iets te realistisch t.o.v. de rest van de render. De UV mapping van de tak van de boom lijkt niet helemaal in orde.
Succes
Gharmpiehmz van die boom vind ik niet storend, vind het wel mooi. Leuke opzet vind ik dit toch. 😊
Purc@Carl:
Ja die uvw klopt zoiezo nog niet haha. Dat zag ik ook. Maar waar ik inderdaad ook mee zit is dat die boom misschien wat te realistisch is vergeleken met de rest ja. Ik ga even zoeken naar een oplossing. Thnx.
@Gharmpie:
Ook jij bedankt 😄
CarlEen filter in Photoshop over de texture map doet soms wonderen.
PurcUh.. hoe bedoel je? Haha, Filter>render>lensflare ? 😄
Nah ik wil het liefst zoveel mogelijk in 3d al goed hebben. En het is gewoon ook even kijken welke texture geschikt is.. misschien de texture iets minder contrast in aan brengen ofzo.
Animeey, super! mooi kleurgebruik. en Lekker lente gevoel 😊 misschien meer schaduw van bladerdak, aangezien het een 'heimelijke streek' is😊 maar erg ok, geen comments.
Gharmpievin hem erg mooi worden. BEn benieuwd naar de uiteindelijke versie met de uiteindelijke kabouters !! mooi man, suc6 verder 👍
Gharmpiekan je niet helpen met je probleem, maar wil ff zeggen dat de kabouters lijp zijn, alleen geen baard?? mooi en suc6 met je probleem
PurcHaha nee geen baard idd. Dan worden ze oud en david de kabouter achtig. Dat wou ik juist niet. Het m oeten 2 kleine chagerijnige ettertjes zijn. Echt van die trolletjes. Vandaar het opgetrokken gezicht. Eigenlijk kwam dat doordat ik uitschoot in zbrush. Opeens was het gezicht op zo een manier. Moest enorm lachen en heb het zo maar gelaten aangezien het wel wat had haha. Tja das ook een manier van modeleren 😄, gewoon uitschieten.
En om eerlijk te zijn ik had wat baardjes geprobeerd maar het wou maar niet lukken haha. En zo kan het eignelijk ook wel.
Over riggen. Ik had alles door zbrush gehaalt, en daarna met de divide modifier nog aan (om het maar zo te noemen) weer terug geexporteerd. Daarom had ik enorm veel polys. Ben het nu even opnieuw aan het exporteren en hoop dan dat het beter gaat 😄.
Thnx !
3ddyZow, ff complimenten voor het painten! Echt goed gedaan met je gradients in het alle textures.👍
Succes met exporteren... 👍
Gharmpieaha juist. mooi opgelost! 😄
Codeheej Purc,
1rst of all: Erg mooi werk! Ziet er erg mooi uit zo allemaal, echt super.!
Sinds je toch nu in het stadium bent waarin je wel enig puntje van kritiek kan hebben zonder dat er donderwolken boven je hoofd verschijnen wil ik nog heel even dit kwijt:[:]
Bomen zoals jij ze hebt gemaakt komen niet voor eigenlijk. Je maakt bomen met dikke stammen dus die zullen erg hoog zijn. De bladergrens zal dan ook veel hoger liggen dan dat je ze nu maakt. Zo lijkt het erg onnatuurlijk naar mijn mening. Ik zou de bomen gewoon weergeven als stammen die doorlopen van je pic af. Zonder takken en zonder bladeren. Wil je toch bladeren dan zou ik nog zo'n boom verderop aan de bosgrens zetten die er wel voor de helft op kan.
Nog 1 puntje: Ik snap de grap, ik kijk, ik zie 2 kabouters, dan zie ik het eten , dan pas zie ik die kist en pas daarnaa volgt mijn oog de opzet van het werk namelijk de tak die de val maakt. Echter neigt mijn oog na het volgen van die tak direct naar de 2 stenen op de achtergrond. Daardoor verslapt het effect van de grap een beetje(naar mijn mening)
Misschien miereneuk ik een beetje, maar ach, dat doe ik wel eens
😄
SieDie kabouters zijn echt vet koel! Texturen zijn heel netjes gedaan. Mooi stijltje!
Maar waarom in Z-Brush als ik vragen mag? Dit is toch ook wel te doen in een gewone modeller?
Purc@Code:
Thnx voor de puntjes. Dat zijn inderdaad 2 puntjes waar ik zelf ook enorm nog mee zit. Naja enorm.. Maar elk kritiek puntje maakt de uiteindelijke render weer beter. So thnx juist (en als ik er niet tegen kan post ik het ook niet op een forum 😄 ).
Punt 1:
Ik zat laatst te denken.. hoe hoog die bomen zouden zijn. Omdat die bladeren er zijn moeten de bomen niet zo hoog zijn. Maaaaaaar ze zijn wel enorm dik dus je verwacht wel dat ze hoog zijn (haha rare zin). Waar ik ook aan dacht is, hoe groot die boer dan wel niet is vergeleken met de bomen en de kabouters en het kratje zelf? Ik zal eens een versie zonder bladeren proberen, ik denk namelijk dat je een erg goed punt hebt. Over het weg halen van de bladeren had ik zelf niet eens aan gedacht. Thnx daarvoor.
Punt2:
Heel veel mensen valt het touwtje niet eens op die aan het takje zit. Dus het hele idee moet ik constant motiveren doomiddel van me verhaaltje, wat denk ik niet goed is. Je moet in de render het idee al zien, en dit moet niet doormiddel van nog eens een motivatie. Ik zal in de uiteindelijke versie proberen dit wat meer naar voren te brengen, al word dat een moeilijk iets.
@Sie:
Ik had een model gemaakt in max.. gewoon simpel (staat ook hier ergens in deze thread.. pagina 2 ofzo). Maar met zbrush is het zo makkelijk om even je model te bewerken dan in max zelf. Je klikt waar je wilt en je hoeft niet echt rekening te houden waar nu een vertex zit of niet. Geweldig.
Het texturen heb ik er ook in gedaan.. dit heb ik gewoon gedaan omdat ik de "ballen" verstand heb van unwrappen, en je in zbrush paint op de WYSIWYG manier. Dit zijn de 2 redenen waarom zbrush gebruikt is.
Sorry voor de lap text hehe.
/Edit:
@Code:
Ik heb een render gemaakt zonder die bladeren, maar het word dan gelijk een stuk saaier. Het is dus denk ik een belangrijk element in de render. En aangezien ik blij ben met de compositie zoals die nu is laat ik het maar zo denk ik. Iets waar ik volgende keer meer rekening mee moet houden.. en btw.. maybe bestaan die bomen wel, want dit is kabouter land 😄.
AndreErg mooi zeg! vooral die omgeving... Zou ik eens een wire mogen zien van het gras en de bloemen echt heel mooi en leuk iedee!!!
Gharmpiewordt echt mooi. En die armen, ja de elleboog zit behoorlijk te hoog. maar was je zelf waarschijnlijk al wel 8er. wordt zuper! 😄 suc6 verder
3ddyZiet er goed uit! Ga je nog wat doen aan je ellebogen?
PurcJa zekerz. Die armpjes heb ik al gefixt, want zo kon het niet haha.
Alles is getextured nu en is gereed voor de final render (hoge reso). Daarna even door PS halen en dan is ie na vele uren eraan gewerkt te hebben af. Eindelijk. Je ziet hem wel verschijnen in afgerond werk 😄.
Thnx voor alle replies enzo, en voor de hulp.