Ik wou een glamour afbeelding maken omdat ik met een glamour fotograaf een paar fotoshoots heb gedaan en heb van hem de belichting geleert en dit heb ik dan ook in maya geprobeert.
19 jaar geleden geplaatst
2005.
0 Likes5201 Views Reacties
Belichting vanuit de praktijk in een 3D programma stoppen is zeker niet verkeerd. Maar ik zie helaas weinig van de belichting in de afbeelding. Kun je misschien een setup laten zien van je belichting? 😄
Als fotograven mensen belichten dan proberen ze zo min mogelijk schaduwen in het gezicht te krijgen. Dit doen ze door met heel diffus lichtbronnen gebruiken. Wat ik heb gedaan is boxen licht laten geven wat heel erg diffus licht geeft. En dat heb ik met final gather laten renderen. En wat ook belangrijk is dat de sterkste lichtbron van voren komt (hoeft natuurlijk niet altijd). je kan ook lampen gebruiken maar die zijn bij diffus licht vrij traag in renderen dus omdat ik final gather toch aan had heb ik het met boxen gedaan.
van het mondstuk is denk ik een foutje, de bovenkant is schuin en niet de onderkant.
Maar over de info over schoonheid vind ik wel een intresant topic. En ik heb echt aandacht besteed aan modeling en texturen dat heeft namelijk het meeste tijd in dit plaatje zitten. het is bijelkaar een week tijd, 3 dagen modeling 2 dagen texturen en 1 dag belichting renderen. Dus heb wel aandacht daaraan besteed. Maar ik dacht zo ik denk dat wel meer mensen meer te weten willen komen over schoonheid ideaal, want uiteindelijk willen we allemaal mooie charachters kunnen maken dus misschien kunnen we een topic daarover starten. Mij heb je in iedergeval actief op dat topic.
Ps, uit dat plaatje kan ik niet zoveel halen, ik zou het wel kunnen namaken maar het gaat erom dat ik begrijp waar ik op moet letten (wat schoonheid is), dus vandaar een topic hierover lijkt me leuk.