Yanik
Werk in wording / 21 jaar geleden
Vehicle: Koenigsegg Ik zat vast met de bones en IK van pinky en the brain en had geen zin om er mee verder te gaan. In die tijd ben ik bezig geweest met een autootje.

Ik heb hem gepolymoddeled. Momenteel ben ik bezig met de interieur ervan, daarna ga ik aan het dak werken en op het eind alle details die overgebleven zijn.

3DSMax 5.1, Brazil

Dit zijn mijn laatste 2 renders.

http://home.planet.nl/~yanik001/Plaatjes/k14.jpg
http://home.planet.nl/~yanik001/Plaatjes/k15.jpg
 Like
Volg
 Reageer
Nog 15 reacties weergeven
Mrgoodbyte
Ziet er goed uit, het begint te komen!
Ik denk wel dat de reflection op de auto te hoog is. Als je kijkt naar de motor kap hoeveel eigenlijk wel niet zo ongeveer de zelfde toon is. Ook wil je eigenlijk iets meer zien van de grill ook raken de banden wat zoek in het plaatje, omdat de zijkant van de auto namelijk ook zwart is. Bovendien banden zijn dof, teer achtig. Hier lijken ze nog wat glimmend. Iets wat kan helpen is als de de shaduw van de auto minder opacity geeft.
Gelukkig heb je de binnenkant gemodelleerd, wel denk ik dat je meer van het dashboard zou moeten doen. Let ook op de materialen ervan, ze lijken niet op stof of leer. Kijk op highend3d voor wat voorbeelden van shaders. Ook denk ik dat de binnenkant te licht is. Wat er eigenlijk met licht gebeurd is dat het de auto binnen komt en "vast" raakt in de auto. Daardoor lijken ramen van veraf altijd donker. Natuurlijk wil je niet zo extreem gaan maar een hint er van zou aanwezig moeten zijn.
Let ook op het glas van de auto. Het lijkt alsof dat geen reflectie heeft zoals de auto zelf.
De achteruitkijkspiegel, zou iets meer detail kunnen gebruiken (het is te donker). Wat mij ook opvalt is dat het dak van auto vlak is. Het kan zijn dat dit aan de camerahoek ligt die je gebruikt. In dat geval maak daaraan een kleine aanpassing.

Nogmaals, het begint te komen!

Ronald
 21 jaar geleden
Yanik
Duizend keer bedankt voor je tips Mr. Goodbyte. Ik zal aan de punten werken waar je het over had.

-De interieur is te licht omdat ik er een omni light in had geplaatst, ik zal het wel weghalen of verminderen.
-Banden hebben een blinn materiaal met 0% specularity, ze moeten gewoon wat donkerder denk ik.
-Reflectie zal ik verminderen.
-Materialen van het interireur+ramen+achteruitkijk spiegel zal ik wel veranderen.

-Hoe verander ik de opacity van de schaduw met brazil skylight ?

Nog een keer duizend keer bedankt.
 21 jaar geleden
Sabaman
dang, ziet er nice uit, vind je renders beetje donker maar wel mooi,...👍
 21 jaar geleden
Yanik
dang, ziet er nice uit, vind je renders beetje donker maar wel mooi,...👍



Hey sabaman the allmighty cargod, thanks for je reply.
Ik vind zelf dat het ik het niet echt goed heb gemodelled, ik ben daarom ook gestopt.

De volgende keer begin ik met splines en model ik alle onderdelen apart,want anders wordt het zo rommelig.
 21 jaar geleden
Sabaman
lol @ allmighty cargod haha, thanks man



maarre, als je denkt dat je het 2de keer beter kan doen raad ik je dat sterk aan om het ook te doen, ook nog, splines is ook erg aan te raden ja als je wagens maakt, komt ongeveer overeen met nurbs,

goodluck met je next car model man,...B-)
 21 jaar geleden