Dmanziet er erg stoer uit, die auto ! Werk je met referentie tekeningen, of begin je gewoon ergens en ga dan net zolang door tot het leuk lijkt ?
MrgoodbyteOmdat Brazil niets te maken heeft met raytracing. Brazil is een photonic rendering systeem, enne dat kost veel tijd. Het valt in dezelfde categorie als Final Gathering, Global Illumination, Monte Carlo en Radiocity.
Ronald
3ddyIk vind het echt wel een coole auto, maar ik wil hem eens van de voorkant zien! Goed werk!
3dhype😄
ik blijf nog even vervelend. tis zo donker... heb ie ook een rooie of witte vookant? Trouwens de kleuren zien er tof uit! Geeft een aardige kwik uiterlijk!👍
3ddy
3dhypeZiet er goed uit! Ga door! 👍 Misschien dat je de voorkant iets ronder van vom kan maken van links naar rechts... Maar das mijn mening.
MrgoodbyteHet probleem dat ik met de witte rendering heb is dat het "blown out" is. Te wit. Ik kan weinig zien van de vorm die je er in heb gemodelleerd. Zoals ik dat al in een andere thread heb gezegt, dat is zonde. Bovendien het is de vraag of je wel een witte metallic wagen wil hebben om deze reden. De blauwe rendering is beter, maar bedenk wel dat een auto eigenlijk gespoten is. Dat wil dus zeggen dat er dan daadwerkelijk een soort van minuscule verandering is van licht reflectie op het oppervlak. Bovendien omdat het verf is heeft het een andere specular reflection dan een standaard Blinn/Phong. Het is niet zo fel als jouw rendering.
Het andere probleem dat k heb is de camera heoek die je gebruikt. In het ene shot ben ik een gigantische reus die naar beneden kijkt op het autootje. Het andere shot ben ik een dwergje die zelf niet eens de auto kan besturen. Neem een camerahoek die nabootst dat we er zelf naast staan. Dat geeft een beter gevoel van hoe groot de auto nou daadwerkelijk is. Ook neem een "en face trois quart" hoek.
Ik eens een rendering doen van een standaard 3 point light rig en geef de auto een standaard Lambert. Hiermee kun je vele malen beter alle vormen zien van het model en kunnen wij een beter oordeel geven over het model zelf.
Ronald
3ddyhet interieur wat je er nu hebt ingebouwd ziet er goed uit.
Er bestaat trouwens ook een nederlands woord voor dat franse gedoe. Ten eerste heb je te maken met een "totaaltje", de nederlandse benaming voor "total shot"! Je moet hierbij rekening houden wat de kijker wil zien. Als je van een dobbelsteen zoveel mogelijk verschillende zijkanten wil zien, kom je in totaal aan 3 kanten. Maar wordt het niet, en wat wil je laten zien, zoveel mogelijk in een afbeelding: dus is het 3/4 shot het beste shot wat je kunt nemen. De camera staat iets hoger dan het object zodat het de bovenkant kan zien, maar ook tegelijkertijd ook de voorkant en de zijkant.
PS: mrgoodbyte, check je mail!
CornyIk kan me herinneren dat Maya rare kleuren ging creeĆ«ren als ik zwartwitte images (grayscale) gebruikte. Sindsdien zorg ik ervoor dat ook mijn kleurloze plaatjes rgb color gesaved zijn-> nooit meer issues. Geen idee of dat een probleem in Max kan zijn. Zelfs geen idee of dat nog een probleem in Maya is, omdat ik standaard converteer naar RGB.😄
Ps: je nummerbord zou er realistischer uitzien als je aleen hoofdletters zou gebruiken, het font voor nummerplaten moet verder ook wel te vinden zijn.
PPS:overigens K29 -> beste pic tot nu toe!
MrgoodbyteZiet er goed uit, het begint te komen!
Ik denk wel dat de reflection op de auto te hoog is. Als je kijkt naar de motor kap hoeveel eigenlijk wel niet zo ongeveer de zelfde toon is. Ook wil je eigenlijk iets meer zien van de grill ook raken de banden wat zoek in het plaatje, omdat de zijkant van de auto namelijk ook zwart is. Bovendien banden zijn dof, teer achtig. Hier lijken ze nog wat glimmend. Iets wat kan helpen is als de de shaduw van de auto minder opacity geeft.
Gelukkig heb je de binnenkant gemodelleerd, wel denk ik dat je meer van het dashboard zou moeten doen. Let ook op de materialen ervan, ze lijken niet op stof of leer. Kijk op highend3d voor wat voorbeelden van shaders. Ook denk ik dat de binnenkant te licht is. Wat er eigenlijk met licht gebeurd is dat het de auto binnen komt en "vast" raakt in de auto. Daardoor lijken ramen van veraf altijd donker. Natuurlijk wil je niet zo extreem gaan maar een hint er van zou aanwezig moeten zijn.
Let ook op het glas van de auto. Het lijkt alsof dat geen reflectie heeft zoals de auto zelf.
De achteruitkijkspiegel, zou iets meer detail kunnen gebruiken (het is te donker). Wat mij ook opvalt is dat het dak van auto vlak is. Het kan zijn dat dit aan de camerahoek ligt die je gebruikt. In dat geval maak daaraan een kleine aanpassing.
Nogmaals, het begint te komen!
Ronald
YanikDuizend keer bedankt voor je tips Mr. Goodbyte. Ik zal aan de punten werken waar je het over had.
-De interieur is te licht omdat ik er een omni light in had geplaatst, ik zal het wel weghalen of verminderen.
-Banden hebben een blinn materiaal met 0% specularity, ze moeten gewoon wat donkerder denk ik.
-Reflectie zal ik verminderen.
-Materialen van het interireur+ramen+achteruitkijk spiegel zal ik wel veranderen.
-Hoe verander ik de opacity van de schaduw met brazil skylight ?
Nog een keer duizend keer bedankt.
Sabamandang, ziet er nice uit, vind je renders beetje donker maar wel mooi,...👍
Sabamanlol @ allmighty cargod haha, thanks man
maarre, als je denkt dat je het 2de keer beter kan doen raad ik je dat sterk aan om het ook te doen, ook nog, splines is ook erg aan te raden ja als je wagens maakt, komt ongeveer overeen met nurbs,
goodluck met je next car model man,...B-)