Zou altijd de wire zonder tesselations laten zien, anders is de meerwaarde van het posten van de image er niet echt
ok ok dan
[QUOTE]Natuurlijk ook al op je msn gezien maar ziet er tof uit. Heb je die kleren ook in het echt? [/QUOTE]
yep zoiets wel, zal eens een plaatje opzoeken.
@prayer: thanks. Complexiteit valt wel mee hoor, maar ik probeer altijd wel een beetje weg te blijven van het uniforme.
Inmiddels heb ik een beetje tijd gehad om er verder mee te gaan en heb hem gerigged met behulp van 'the setup machine'. Lekkere plug-in tot zover. Riggen en weighten gaat een stuk sneller en het lichaam houdt ook wat meer volume omdat er aan referenceobjects (cylinders) wordt geweight en niet aan joints.
[QUOTE]Natuurlijk ook al op je msn gezien maar ziet er tof uit. Heb je die kleren ook in het echt? [/QUOTE]
Dit was het zo'n beetje hoewel ik ook nog een broek had met pijpen die strakker begonnen en wijder eindigden en een hawaiien met een iets fletser blauw en minder schreeuwend motief.
De andere broek is inmiddels allang naar de broekenhemel.
Ik had ooit een idee voor een animatie waarin dit character zou voorkomen. Tegelijkertijd wilde ik een char maken zoals ik dat voor ogen had (dus niet noodzakelijk wat een klant leuk vindt) met een beetje afwijkende verhoudingen, armen naar onder gemodeled om de hangendeschouders te benadrukken en met een 'vieze' cartoonshader gemengd met textures.
De animatie is onderweg, maar gaat in stukjes vrije tijd, dus niet zo snel. Inmiddels is het ook een rigtestmodel geworden en een demonstratie model. Een tweede char voor de animatie is onderweg, maar is nog niet zo ver.
een animtestje gemaakt om te kijken hoe mijn telefoonsnoer zich gedroeg. Gelijk ook maar in een paar verschillende poses gezet om de deformaties te checken.
Ik werk eerst met de animatie en als ik daar blij mee ben ga ik de achtergrond helemaal renderen en mooi maken Dit is alvast een opzetje, dan is de ruimte in ieder geval wat meer duidelijk
Ik heb niets veranderd aan de walk, zit er nog een beetje naar te staren. Qua tempo klopt het met m'n referenceclip. Wellicht werkt de extreme lens daaraan niet mee. Ik weet nog niet goed of er iets aan gedaan kmoet worden en zo ja wat dan te doen.
Het geluid van de telefoon zit er inmiddels bij, wellicht zouden een paar voetstappen ook fijn zijn.
De telefoon heeft minder donutschijf nu, maar ik denk nog wel iets te veel gradient stappen. Wellicht is twee beter.
ik heb al een tijdje geleden een character gemaakt, maar heb er nu even een turnarround ervan gemaakt.
18 jaar geleden geplaatst
2006.
0 Likes31080 Views Reacties
Netjes, zag hem in je msn al een hele tijd, maar wist niet dat het 3d was, echte toonshade fan ben je wel he , na je toonshade testjes lang geleden en de opdracht die toonshaded was, is het wel blijven hangen volgens mij B-)
Heb wel een puntje op te merken, weet niet wat veel er mee hebben, maar een wire frame met een tesselation is geen wireframe , veel mensen doen dit, maar het geeft geen info aangezien de smooth alles omzet naar quads, en veel mesh te dens word om er een constructie uit te herkennen,
Zou altijd de wire zonder tesselations laten zien, anders is de meerwaarde van het posten van de image er niet echt,
maar het is echt een leuk portret.. lijkt goed .. alleen deze is misschien iets suffer (ogen ) !-)
Het lijkt alsof het snoer uit de telefoon wordt getrokken. Misschien kun je het voor elkaar krijgen door de krul iets meer intact te houden, zo'n snoer is nogal stug.
Ik zie inderdaad wel een gelijkenis. Je echte haar is wel donkerder. Ik vind die paar streepjes op t tafeltje van t plaatje hierboven heel stoer. Lijkt t echt getekend door.
Hmmm, heeft Maya daar geen andere oplossing voor? In max had ik dit in een paar seconden voor elkaar met een spring, zwaartekracht en een Flex modifier.
ziet er goed uit, maar werkt het ook met een lang snoer waarvan de helft op de tafel ligt en kun je met je vingers het snoer bijbuigen?
De hair oplossing is overigens niet zo heel erg langzaam, zodra je weet hoe het werkt heb je hem zo in elkaar geknutseld. Het voordeel aan de haar is verder dat ik de look van het snoer makkelijk kan aanpassen aan de outlines, is allebij painteffects.
De versie van Maya waar ik in werk heeft verder nog geen krul (helix) die kwam pas in versie 7, deze shader werkt alleen in 6.5 namelijk.
aah ziet er goed uit corny, ja in maya is dyn hair wel beste oplossing, weet dat het goed loopt, ieder programma zo z'n ding.
in max kan wat makkelijker inderdaad, je kan dan inderdaad stuk op tafel houden rest bewegen, werkt dan gewoon met je base object, in max is dat dan een spline, dat is dan de beste keuze , met control points naar keuze, animeer de control points die je wil en het heeft alleen effect op het gene wat beweegt.
Hi Ivo hetzelfde verhaal geldt voor Maya, maar dan wordt het meer een handmatige rig.Meestal heeft dat m'n voorkeur, maar in dit geval wil ik alleen maar dat zwiepen tussen die twee punten met wat toevallige collissions tussen snoer, meubels en man.
Hair leek me eerst wat te veel van het goeie, maar uiteindelijk werkt het wel aardig.
Die telefoon gaat wel los zeg! Ben benieuwd wat ie zou doen als niemand op zou nemen... Die motionblur is in post gedaan met de reelsmart motionblur filter neem ik aan? 2 frames voordat de telefoon animeert zie je de filter inkicken.
Nu ben ik ook wel heeeel slim maar het komt meer omdat ik die filter zelf ook veel gebruik en dit 'probleem' dus ook tegenkom. Verder een hele vette filter by the way!
Je karakter komt nu al veel beter tot zijn recht in de pose met de telefoon in de hand. Ziet er allemaal mooi uit, wat gaat er precies in de animatie gebeuren, er komt een 2e karakter voor wat voor interactie?
Ziet er leuk uit, het enige wat ik zo kan zien is dat zijn linker arm nogal stijf is, er moet wat beweging in iets meer flexibel, of dat hij onder het lopen zn hand nog eend door zn haard haald , of aan zn hoofd krapt, tijdens het bellen misschien op zn heup doet,
maar dat is misschien te.., ik merk dat als ik z;n actie doe mn hand wat sluit, net geen vuist, voor de rest gewoon goed, walk ziet er ook leuk uit👍
Ik vind de animatie leuk, de overall timing ziet er goed uit, alleen zijn loop is wel vreemd. Hij lijkt in zijn eerste stappen een houtenbeen te hebben. Na zijn houtenbeen actie lijkt het of de animatie even stopt. Ik zou nog iets meer aandacht geven aan het lopen.
let wel: nog geen slagschaduwen op de grond/muren.
Dat is een van de redenen dat ik de anim in aparte lagen render. De cartoonshader render maakt hele mooie uniforme schaduwen*, maar dat werkt heel raar als het character ver van de muur af staat, want dan zit er nog steeds een hele sterke schaduw op de muur. Moet nog een manier verzinnen waarop de cartoon-kleurschaduw werkt, maar wel met een diepte verloop.
* zie bij de telefoon schaduw op het character of op de tafel
Oh en de filmpjens zijn veel te groot voor de upload en dit gaat snel en de visuele kwaliteit blijft ook prettig. Upload werkt niet zo bij grote files.