Inverse
Werk in wording / 21 jaar geleden
lighthouse hoi, zijn nu net een weekje bezig in hilversum, en onze projectgroep moet een presentatie over zichzelf geven. Ja heel leuk en creabea allemaal. We noemen onszelf "lighthouse". Ja zit ook nog ene verhaal achter maar is niet echt interessant. Was dus even een heel blij vuurtorentje aan het modellen, en dan beetje pixar-parodie. Al is dat 10x beter. Maar het gaat om het idee...:-p
hij heeft hoeken hier en daar, maar dat was dus de bedoeling, vond em er wel "stoer" uitzien zo (belachelijk ding, haha, but hey....)
ben benieuwd wat jullie ervan vinden. groetjes,
marten

 Like
Volg
 Reageer
Nog 6 reacties weergeven
3dhype
thx 😄

soms heb ik dat soort complimentjes nodig 😄
 21 jaar geleden
Inverse
het filmpje kan je (voorlopig ff) vinden onder http://www.wevsdeath.com/odsign/finalcinepak.avi

cinepak ja

B-)

geen grapjes potverdorie, heb genoeg gekloot gehad met die klote codecs vandaag.


]-(


grrr
 21 jaar geleden
Corny
Heh ziet er leuk uit en je codec is prima. Het tegen het licht inkijken effect als 'tie' (heel goed, je vuurtoren heeft al een menselijk karakter) naar de camera kijkt werkt erg goed. Het licht in de vuurtoren is ook veel beter, maaar.....

Ik begrijp dat dit een beetje een tussendoortje is, maar een karakter als dit is wel heel goed om animatie mee te oefenen zodoende toch wat (wellicht ongewenste) tips:

- Het licht in de toren is eerder een belicht vlak, dan een licht zelf. Een kleine halo of glow zou daar al helpen.
- Het licht in de toren zit te laag vergeleken met de lichtbaan.
- Het zou erg helpen als het licht een halve afdekking heeft zoals een echte vuurtoren. Dat verklaart dan de lichtbaan beter en maakt het meer duidelijk dat het een vuurtoren is.
- De lichtbaan begint niet bij de lichtbron, maar iets verder, wat er raar uitziet.
- Je gewicht tijdens de sprong is niet goed. De vuurtoren zet zich schrap en zou dan meer vooruit moeten springen. Nu gaat ie te recht omhoog alsof tie een beetje zweeft.
- Het onderste vlak blijft horizontaal tijdens de sprong, terwijl vanuit de afzetpositie een schuinaflopend vlak dynamisch gezien logischer zou zijn en ook meer expressie aan je karakter zou geven.
- De landing is te langzaam, daar spreekt geen volume uit, zelfs niet van een hele kleine vuurtoren.
- Er is te weing reactie in het volume van de toren na de landing. Hij 'veert' niet terug in de standaard positie. In tegdeel hij lijkt een beetje te schuiven alsof hij op ijs landt.

Ik begrijp dat het al teveel werk is met codecs enzo 😉 en dat het eigenlijk een tussendoortje is, maar het lijkt me absoluut de moeite waard om verder mee te werken en om te proberen meer animatie-expressie in te krijgen. Dan heb je ook een betere pixar concurent 😉 Want ik vindt het de extra moeite absoluut waard, mooi karakter....👍
 21 jaar geleden
Inverse
haha bedankt!
je weet het wel subtiel te brengen. inderdaad, de beweging en vooral de sprong was ik het nog niet helemaal mee eens. in dit geval is het niet heel erg want het wordt maar 1 keer gezien morgen en that's it. wou er ook niet meer tijd aan besteden want ik was het een beetje zat.
wat het licht betreft weet ik het niet. Zal eens proberen of alleen een glow misschien leuk is. afdekken van het glas weet ik niet... gaat het karakter er zelf dan niet te ingewikkeld uitzien? het mag van mij juist lekker basic blijven enzo. maar misschien als ik een keertje tijd over heb is het het proberen waard. verder heb ik ook niet erg veel ervaring met animeren. Is er ergens een goede tutorial waar ik wat aan zou hebben? bedankt iig voor de feedback, greetz,
marten
 21 jaar geleden
3ddy
Ziet er, buiten de kriteria om van corny, goed uit!
de skinning zou ik overdoen als ik je was. Probeer met de envelopes in de ruwe mesh de mesh met de bones te binden. Pas na de skin een meshsmooth, hierdoor bereik je meteen ook glooiende plooien.

Houd moed! (ruwe vertaling van Keep up!)
 21 jaar geleden