3ddyJe werkt te klein. Schaal het object x 100 zorg ervoor dat je van alles een groep hebt gemaakt en dat alle links eruit zijn. Ga daarna naar Utilities Panel en klik daar Reset XForm. Done (eventueel collapse alles weer naar poly)
Voor het tweede stuk, begrijp ik je nog niet helemaal, kun je dat op een andere manier nog eens uitleggen?
CodeJe kan ook nog de viewport clipping tool aanzetten (rechtermuisknop op viewportnaam --> viewport clipping) Deze is weer met de schuifregelaar rechts (geel) bij te stellen. Maar de optie van 3ddy zal ongetwijfeld beter zijn.😊
En ik vind de 2e vraag ook een beetje vaag. |-) Zit je niet gewoon overhoop met je viewports? Immers als je steeds in Top werkt heb je geen z-as mogelijkheid. Maar volgens mij bedoel je dit niet.
3ddyzit je niet in "user" te werken? Hmm nee, dat moet ook niet uitmaken. Is het een Lightwave fenomeen wat je wil uitproberen in 3dsmax? Misschien is het iets waar ik zelf geen problemen mee heb, maar omdat je lichtwaver bent juist die functionaliteit mist.
Codedruk eens op x. ik denk dat je geen rotate gizmo hebt.
3ddyOw.. Ik dacht dat het de camerabeweging opzich was (perpective view) inplaats van objecten. Dan kan het ook nog aan de axis contraints liggen. Los je op door op idd x te drukken...
3ddyCreatief met Paint 😉
Trouwens, wat staat er links boven in de hoek van de viewport? Camera01?
3ddyJij zoekt trackball rotation. Dat zit er niet in. Het is te vinden in Modo, en Houdini, wings3D en Lightwave zal het ook hebben. Max en Maya werken met een andere. Hoe die precies heet, geen idee.
GekkehondEr staat 'perspective'.
Maar het is dus niet aan te passen in max... helaas. Dan moet ik mijn werkwijze maar iets aan gaan passen 😊
Dank je(ullie) voor het meedenken!
Codeah okay, daar was ik dus noooit uitgekomen. maareh, succes verder. Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat.👍
3ddyGeen probleem. Altijd leuk om iets nieuws te vinden. Ik houd mijn ogen open. 🤓