het was juist m'n bedoeling om een zo instabiel mogelijk beest temaken, en dat is toch juist het leuke van 3d dat je juist dingen kan maken die in het echte leven niet kunnen, mischien moet ik nog meer in zbrush sculpten vooral bij de armen, maar het vierkante van de armen komt niet door boxmodeling, omdat ik het model eerst in zbrush heb gemodeld uit Zspheres, dat in maya heb geinporteerd heb, en ge reemodeld heb, dat weer in zbrush geinporteerd en verder gaan sculpten, hiet is noch een wat ouder plaatje.
ik zal me even voorstellen, ik ben eiko, ben nu zo'n 5 jaar met 3d bezig, en omdat ik me toch voorstel gooi ik er gelijk maar iets op waar ik nu mee bezig ben, ik heb het gemaakt met maya zbrush en photoshop, zeg maar wat je er van vindB-)
18 jaar geleden geplaatst
2006.
0 Likes4236 Views Reacties
-Vooral bij de rug en de armen heb ik nog erg het gevoel naar een boxmodel met extrudes en een smooth erover te kijken. De armen komen niet erg anatomisch uit de romp. Als ze meer vanaf de rug zouden zijn gekomen zou je al meer een logische vorm krijgen. Ook het hoofd heeft nog iets 'toevallig 3d-erigs'. Het been is bijvoorbeeld wel logischer gemodeled met een suggestie van spiermassa en botstructuur.
De pose oogt raar.
-dit character zou voorover vallen, er zit geen balans in de pose, daardoor komt het ook minder naturel over. De spiegeling van je character voegt verder niet veel toe. Zet hem er nog een keer naast maar dan in een andere pose of vanuit een hele andere hoek.
De shading en belichting lijkt al wat verder te zijn en het concept is interessant. Ik zou er nog wat uurtjes tegenaan gooien, dat lijkt het model me wel waard.
Het karakter wat heeft maar 1 teen. Ik zou het iets meer tenen geven om hem meer balans te geven. Twee tenen gespreid naar buiten zal al meer zorgen voor stabiliteit.
Misschien een staart als balance?
Meeste dieren (als ze armen hebben) kunnen met hun handen bij hun mond (behalve een giraffe). Deze zal moeite hebben om zichzelf te voeden. Neem aan dat dat 1 van de redenen is dat hij handen heeft.
Leuk concept, maar idd mag het wat meer diepte hebben (de hoe wat en waarom)
ben het eens met corny, al is het je intensie om het torso zo te maken, kan het organisch gezien ,niet zo plat zijn aan de zijkant waar de armen er uit komen, er is ook helemaal geen gevricht zichtbaar, en het zal heel ongeloofwaardig animeren die bovenarm in het torso.
ik had hem waarscheinlijk langere armen gegeven, zodat hij die op de grond zou kunnen zetten om balans te behouden, en om vooruit te komen, niet omdat het moet of iets, maar meer omdat het wat toe zou voegen aan het karakter qua bewegings mogelijkheden, en het weergeven van onstabiliteit.
Voor de rest wel oke gemoddeld, maar ik zou volgende keer toch wat meer detail in dat soort delen stoppen, en de vorm..
onderste ooglid, connectie bovenarm aan torso, binnekant mond, en de lippen, en heth et 2e onderbeen/ hiel ,voet.