Lexa
Autodesk Maya / 21 jaar geleden
extruden gaat af en toe niet goed Ik heb wat problemen met het extruden van edges
Soms gaat het niet goed, er verschijnt geen vlak, hoewel er wel vertexes aangemaakt worden, dus er gebeurt wel iets maar je ziet het niet in shaded mode.
Ik heb er een plaatje bijgedaan,
de rode lijn is de lijn die ik wil extruden en de oranje lijn is het punt waar ik stop, die oranje lijn zie je dus ook op het scherm, dus er gebeurt wel degelijk iets.
maar het gewenste vlak verschijnt niet.

Hoe komt dit zo?

groetjes lexa
 Like
Volg
 Reageer
Corny
Niet iets waar ik ooit last van gehad heb. Probeer wireframe en kijk of daar al je edges wel zichtbaar zijn en anders probeer alle andere shading varianten. Rare tegenstrijdige breichten betekenen wellicht een memory probleem of driver issue met je videokaart.
Succes
 21 jaar geleden
Mrgoodbyte
Misschien heb je backface culling aanstaan?
 21 jaar geleden
Corny
dat was ook mijn eerste reactie, maar dan is er toch iets goed mis met backface culling.

Lexa, sommige shaders inverten je visuele informatie, zodat je alleen nog maar de achterkant van een face kunt zien. Als je dat nog niet hebt; gooi er een standaard grijze lambert op. Check ook of je object wel een SG (shading group) heeft.

Voor de zekerheid; check je normals, kijk of ze allemaal naar buiten staan...(hoewel ik niet denk dat dat het is, maar goed). Probeer hetzelfde eens op een andere computer met een andere videokaart (want ik denk dat het daar aan ligt)
 21 jaar geleden
Lexa
bedankt voor jullie hulp,
toen ik het bestand een paar dagen later opnieuw opende waren alle faces wel "ingekleurd".
Dus dat is in elk geval opgelost, maar als ik om de figuur heen draai zie ik aan de achterkant nog steeds niks, heeft dit met back culling te maken?
Ik heb wel de verschillende settings hiervan uitgeprobeert maar ik merk geen verschil.
Wat doet back culling eigenlijk precies?

groetjes lexa
 21 jaar geleden