Prolen
Autodesk 3D Studio Max / 18 jaar geleden
Advanced Walktrough (draaiende camera + verschillende snelheden) Hey,

Ik heb nu een gebouw waar ik een walktrough doorheen wil gaan maken. Ik ben zover dat de camera het pad volgt wat ik heb gemaakt. De camera blijft nu gewoon de hele tijd voor zich uit 'staren'.

Ik wil een stapje verder en wat snelheid vertragingen en/of versnellingen toevoegen en wil ook zeker vragen hoe je de camera kunt laten draaien op bepaalde punten (bijvoorbeeld de camera als karretje in Carnaval Festival in de Efteling...wat een vergelijking).

Alvast bedankt!

PL
 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
Mrgoodbyte
Ergens in een heel diep gat van mijn geheugen: gebruik een compound rotation controller ipv een Euler XYZ of iets dergelijks. Hiermee kun je dus twee soorten controllers bijelkaar stoppen voor 1 object, 1 controller is dus je path, de andere is je normal Quaternions of Euler. Animeer dan de Euler om de camera te laten roteren.

@liudger
In dit geval is MEL helemaal niet nodig. Neem een locator, heb die op de path, parent dan de camera onder de locator, animeer dan de camera rotation. C'est tout.

-Ronald
 18 jaar geleden
Prolen
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zit alleen met t probleem dat dit mijn eerste 3d Studio Max animation-project is...ik weet dus niet om te gaan met de cameratools verder dan dat ie het pad volgt, en recht voor zich uit staart. Verder kan ik de tools in de post hiervoor niet vinden.

Sorry dat ik zo lastig ben, maar misschien is er iemand die t in iets meer stappen uit kan leggen?

Nogmaals bedankt voor de reacties!
 18 jaar geleden
Prolen
Ik heb nu met autokeying en een targetcamera al redelijk wat ik wil. Telkens de target veranderen tijdens het autokeyen.

Alleen slaat de camera dan weleens over de kop. Hier iets tegen te doen?
En ik zit nog altijd met de snelheid.

Alvast bedankt!

PL
 18 jaar geleden
Ivo-D
Er is op cgtalk iemand die heeft een script gemaakt die een camera rig creerd, waarmee je met sliders en andere controllers alles kan animeren, het heeft een arm etc.

wel te vinden als je een search doet in max sectie naar camera rig.
 18 jaar geleden
Prolen
Bedankt! Zoiets is inderdaad erg handig en de output ziet er erg professioneel uit.

Ik keek net even onder 'scripts' op dit forum, en jawel, een scriptje voor een geavanceerde camera. Dom dat ik daar niet eerder had gekeken.

Maar het probleem met de overdekop slaande camera is nog niet verholpen.

In ieder geval al reuze bedankt!

PL
 18 jaar geleden