Bart
Blender / 16 jaar geleden
Maya scene met animatie naar blender voor fluid simulatie Ik heb in maya een scene gebouwd met een bewegende bak waar water in moet. Nou dacht ik dat even snel in blender te doen. Niet dus..
Het werkt allemaal redelijk naar verwachting maar het wil me dus niet lukken om de bak met rotate en translates gekeyframed in blender te krijgen. Is de enige manier dan echt om in blender de animatie zo goed mogelijk na te maken?
 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
Bart
You tell me.. Ik zie niks wat ik uit maya kan exporteren en in blender kan importeren wat de optie heeft om animatie mee te nemen.

Heb net maar een demo van Realflow aangevraagd. Eens kijken of dat een beetje te begrijpen is. Is alleen wel echt achterlijk duur heb ik al gezien.. Dus als je tips hebt om het in blender aan de praat te krijgen.. Graag!
 16 jaar geleden
3ddy
Je kunt fbx proberen. Collada 1.4 kan ook animaties exporteren, maar kijk eens op http://www.pepeland.com (is vaak genoeg in het nieuws geweest) Ook naar een Cache file kun je de objecten exporteren.
Als je ze niet vind in Maya, moet je ze even activeren in je plugin instellingen.
 16 jaar geleden
Bart
Voorzover ik weet kan Blender nog geen FBX importeren, alleen nog exporteren. Ik ben nog aan het proberen met Collada. De eerste poging strande op maya64 8.5 die werd niet ondersteund. Nu de (oudere) 32 bit versie proberen daar zit wel een 8.5 exporter in als het goed is.
 16 jaar geleden
Bart
Dat ben ik nu aan het proberen want die collada importer krijg ik niet aan de praat.
Wel een versie gevonden die met mijn maya versie werkt maar het blender deel doet niks. Eerst volledige versie van Python instaleren aangezien dat de foutmeldeing was. Daarna zelfde probleem, of in iedergeval zelfde foutmelding..
Na enig zoeken de system-info.txt gevonden in de editor om tot de conclusie te komen dat ie waarschijnlijk Python niet kan vinden aangezien ik dat nergens als pad zie staan. Maar hoe en waar je dat dan aanpast.. geen idee.
Heb op internet al ontdekt dat ik iig niet de enige ben.. 😹
Hopelijk gaat het met dat script van Martinez beter. Krijg wel wat meer waardering voor Maya, ook al werkt dat ook niet altijd vlekkeloos. Het is dat het gratis is zullen we maar zeggen.
 16 jaar geleden
Bart
Whoohooo! het werkt. Je moet alleen even zorgen dat je niet het object zelf animeert maar joints oid gebruiken aangezien er gekeken wordt naar vertex verplaatsingen.

Edit:
Te vroeg gejuigd.. Het lijkt in eerste instantie aleemaal mooi te werken maar de simulatie kijkt uiteindelijk niet naar de morph die er plaatsvind maar rekent met het statische object.
 16 jaar geleden