3ddyWelke exporter/importer gebruik je?
BartYou tell me.. Ik zie niks wat ik uit maya kan exporteren en in blender kan importeren wat de optie heeft om animatie mee te nemen.
Heb net maar een demo van Realflow aangevraagd. Eens kijken of dat een beetje te begrijpen is. Is alleen wel echt achterlijk duur heb ik al gezien.. Dus als je tips hebt om het in blender aan de praat te krijgen.. Graag!
BartVoorzover ik weet kan Blender nog geen FBX importeren, alleen nog exporteren. Ik ben nog aan het proberen met Collada. De eerste poging strande op maya64 8.5 die werd niet ondersteund. Nu de (oudere) 32 bit versie proberen daar zit wel een 8.5 exporter in als het goed is.
BartDat ben ik nu aan het proberen want die collada importer krijg ik niet aan de praat.
Wel een versie gevonden die met mijn maya versie werkt maar het blender deel doet niks. Eerst volledige versie van Python instaleren aangezien dat de foutmeldeing was. Daarna zelfde probleem, of in iedergeval zelfde foutmelding..
Na enig zoeken de system-info.txt gevonden in de editor om tot de conclusie te komen dat ie waarschijnlijk Python niet kan vinden aangezien ik dat nergens als pad zie staan. Maar hoe en waar je dat dan aanpast.. geen idee.
Heb op internet al ontdekt dat ik iig niet de enige ben.. 😹
Hopelijk gaat het met dat script van Martinez beter. Krijg wel wat meer waardering voor Maya, ook al werkt dat ook niet altijd vlekkeloos. Het is dat het gratis is zullen we maar zeggen.
BartWhoohooo! het werkt. Je moet alleen even zorgen dat je niet het object zelf animeert maar joints oid gebruiken aangezien er gekeken wordt naar vertex verplaatsingen.
Edit:
Te vroeg gejuigd.. Het lijkt in eerste instantie aleemaal mooi te werken maar de simulatie kijkt uiteindelijk niet naar de morph die er plaatsvind maar rekent met het statische object.