Pinow
Autodesk Maya / 14 jaar geleden
paintMesh for Maya hoi,

een 1e revisie van m'n paintMesh tool heb ik online gezet. Misschien kunnen jullie er wat mee !

Het idee is dat je met vertex colors (maakt niet uit welke, alleen value wordt gebruikt) meshes genereert op een ander stuk geometrie. Een howto is bijgesloten in de zip file

http://hotfile.com/dl/37427773/d2e860c/meshPaint.zip.html

Feedback is altijd welkom ! Oh en in welke Maya versie hij werkt, vanaf 2009 zou sowieso goed moeten gaan maar wellicht gaat het met oudere versies ook goed.
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
Is er ook een mogelijkheid tot drag? BTW super dat je het script schrijft! Je kunt het script ook hosten op 3dhype, scheelt weer wachten.
 14 jaar geleden
Pinow
Hoe bedoel je dat ? Een object vastpakken en slepen ? Nee, d'r is nu nog geen koppeling ...als je individuele meshes wilt wijzigen qua transform moet je de boel omzetten naar echte meshes en dan verlies je de connectie met het systeem. Of wat bedoel je?
 14 jaar geleden
3ddy
Ik bedoel een soort soft selection. Maar dan in een brush. Meer omdat ik het tapje Meshtweak zag staan. ;)
 14 jaar geleden
Pinow
Oh die ....dat stelt niet zoveel voor nog ....rand scale/rotate opties met min /max waardes op je selectie van transforms. Kijk wel waar dat heen gaat in 2010 ...suggesties, altijd welkom 😊
 14 jaar geleden