Nog wat details. Hier een kapiteel (waar ik persoonlijk erg tevreden over ben, niet het meest makkelijke om te modellen 😊 )
En een detailshot van ornamentering.

Ik zou graag commentaar van jullie willen horen op deze plaat, met name op de belichting en textures, aangezien dat mijn zwakste punten zijn.
 Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Koepel

Still die moet gaan dienen als voorblad van een verslag, met als titel 'Koepels door de eeuwen heen'. 20 jaar geleden geplaatst 2004. 0 Likes 6018 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
Ivo-D
over de blend map en grote van de texture.. daarop is het antwoord photoshop.

gewoon je texture openen, canvas grote 4 of 5 keer zo groot maken, het deel kopieren. en in een nieuwe laag wat random van je texture over je geplakte texture heen stempelen en dat contrast net iets anders zetten. en je seems weg stempelen en je hebt je texture.

je kan die model gewoon met de sphere uvw , uvén en dan unwrappen. blend map maak je dan gewoon in photoshop. zwart wit uiteraard
 20 jaar geleden
Pjanssen
Zover kwam ik ook nog wel :-p
Het probleem is meer: hoe maak ik in photoshop een fatsoenlijk ogende blend map 😊
Misschien heeft iemand hier een goede tutorial voor?

Wat betreft de grootte van de texture: ik heb het inderdaad zo gedaan als je beschrijft, maar het komt op de een of andere manier niet echt geloofwaardig over.
 20 jaar geleden
Ivo-D
het is steen dus kan gewoon in elkaar overlopen , gewoon een leuke brush pakken.

heel simpel toch ? brushes genoeg in photoshop waarmee je super goeie blend maps kane maken.

een leuk effects is ook bv.

je texture 2 keer opslaan.. de ne net iets lichter maken als de ander, of net andere kleur, en wat meer contrast.

dan ook een grijs waarde afbeelding van je zelfde texture maken, daarvan het contrast opkrikken zodat je heel veel wit en zwarte stukken krijgt.. en zo die 2 blenden 😄
 20 jaar geleden
Pjanssen
het is steen dus kan gewoon in elkaar overlopen , gewoon een leuke brush pakken.

heel simpel toch ? brushes genoeg in photoshop waarmee je super goeie blend maps kane maken.


Ik heb hier nog maar weer eens mee zitten rommelen, maar ik zie echt niet hoe het simpel te doen is hoor...sorry. Welke brush gebruik je hiervoor bijvoorbeeld?

een leuk effects is ook bv.
je texture 2 keer opslaan.. de ne net iets lichter maken als de ander, of net andere kleur, en wat meer contrast.
dan ook een grijs waarde afbeelding van je zelfde texture maken, daarvan het contrast opkrikken zodat je heel veel wit en zwarte stukken krijgt.. en zo die 2 blenden 😄

Wow dit werkt inderdaad erg leuk! Die ga ik zeker vaker toepassen. Bedankt 😊
 20 jaar geleden
3ddy
Ziet er goed uit, eens met de rest! 👍
 20 jaar geleden
Ivo-D
ik beschik, even niet over de luxe van xtra tijd, maar het is simpel geloof me.. attendeer me er binnekort over msn maar op, dan zal ik ff een voorbeeldje maken,

wel jammer dat je hem nu al in de gallerie gezet hebt, aangezien er nog zoveel beter kan eigenlijk. nu je wat crits hebt gehad
 20 jaar geleden
 Reageer
Meer van  Pjanssen
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc