Dank je!
Een composite application is eigenlijk net zoiets als Photoshop, maar dan non-destructief, niet history based en heeft een tijdlijn. Met andere woorden de originele plaatjes zijn en blijven ongewijzigt. Zonder history is eigenlijk dat je op elk moment terug kan gaan naar een bewerking zonder dat je de undo functie moet gebruiken, en dus blijft de rest dat de daarna hebt gedaan gewoon intact.
Netzoals in 3D applicaties heb je objectbased en nodebased. Shake, het programma dat ik heb gebruikt. is node-based. Dus in feitte elke node die je ziet is een bewerking. Dat kan een kleur correctie zijn, gaussian blur, 2 plaatjes bij elkaar voegen ga maar door.
Sommige gedeeltes zijn vrij simpel, een paar kleur correcties en klaar (schaduwen van de toddler), sommigen zijn ingewikkelder (de gate bijvoorbeeld). Maar het leukste is, ik kan altijd terug gaan en iets er aan veranderen zonder dat mijn originele renders vanuit Mental Ray naar de knoppen gaan.
Hier is trouwens hetgeen dat uit de MR kwam:
http://student.vfs.com/~3d41ronald/icepalace/icePalace_precomp.jpgDit heb ik dus door Shake heen gedraait zonder de kleur correcties etc.
Zoals je ziet heb ik er een hoop aan geknutseld wat dus ook terug valt te lezen in de Shake tree:
http://student.vfs.com/~3d41ronald/icepalace/icePalace_ShakeTree.jpgWaar het ook om draait bij compositing zijn de layers die je rendert, vooral of je voldoende types rendert die je dus afzonderlijk kan manipuleren:
http://student.vfs.com/~3d41ronald/icepalace/icePalace_layerBreakdown.jpgDus dit zijn eigenlijk de basics van compositing!
Cheers,
Ronald
ik waardeer jou werkwijze wel, zou je misschien eens een keer een tut kunnen schrijven over je post handelingen. Als het kan in Fusion... (als het aan mij ligt, ik ben nog steeds pc minded)...😄 Thanx 2 u ben ik aan het over stappen van AE naar fusion... Enne 3ddy waar blijft het 2d forum.... misschien een id om dat binnen kort een keer op te starten, als je voldoende tijd hebt naast je verhuizing cq samenwoon actie...h-)