Wicked
Autodesk 3D Studio Max / 11 jaar geleden
De toekomst van 3ds Max..? Kwam het volgende tegen @ http://www.maxunderground.com/archives/19385_autodesk_siggraph_event_news___including_future_of_naiad.html

Heb er zelf ook even doorheen gescrolled en er zijn echt een paar opmerkingen die je aan het denken zeg. Althans, mij wel dus
Is 3ds Max aan het eind van z'n latijn..?

We got our first report in from the user event meeting from last night from 3DS Max veteran Mitch Gates. As it turns out the whole evening did not mention 3DS Max at all but instead apparently focused almost solely on Maya.

This is very disappointing news for long-time 3DS Max users who were at least hoping to get some news of what the future has to bring for 3DS Max.

The successor to Naiad was shown, now called "Bifröst", and has been completely implemented into Maya. When asked if it would also be implemented into 3DS Max, the answer was for 3DS Max users to not get their hopes up.


Paule Neale - So the question then comes up, what package to move to? Maya, well I for one would like to stay away from Autodesk products.


En nog veel meer grote namen en interessante reacties op MaxUnderground: http://www.maxunderground.com/archives/19385_autodesk_siggraph_event_news___including_future_of_naiad.html

Het triggered (nogmaals) mij in ieder geval wel om ook eens andere pakketten te verkennen.

Wat jullie?
 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
Jochem
Ik denk dat er langzaam een schifting is naar een nieuw NextGen 3D package. We wijze waarop we nu werken is ook al weer jaren oud, tijd voor verandering wellicht.
 11 jaar geleden
3ddy
We wachten gewoon af. Laten we hopen dat het uiteindelijke gewoon stabiel is en gewoon doet wat het moet doen. Wie weet komt er wel een Mayax of een Maxa...
 11 jaar geleden
Avalon877
Inderdaad 3ddy, ik hoor al een aantal jaar plannen voor "Maxa". Maar zonder gekkigheid, naar mijn weten zijn ze de pakketten naar elkaar toe aan het brengen om er voor te zorgen dat ze in de toekomst door kunnen als één pakket. Op zich een prima idee. Ik hoor altijd dat Max stiekem heel hardcore is, dus ze schrappen het heus niet zomaar. Zolang het gekocht wordt door een fanatieke userbase zal het vast niet veranderen.
 11 jaar geleden
Socrates1
Als je echt een pakket wilt hebben dat op Max en Maya lijkt, zou ik eens kijken naar Softimage.
Zeker weten doe ik het niet, maar het feit dat Autodesk de pakketten steeds meer uniform maakt heeft waarschijnlijk niets te maken met dat ze het 1 pakket gaan maken, maar meer met het feit dat ze de suites graag aan de man willen brengen.

Maya , 3ds Max en Softimage doen uiteindelijk iets vergelijkbaars.
Als je graag Renderman zou willen gebruiken is het inderdaad aan te raden om Maya te leren, het moet je alleen wel liggen.
 11 jaar geleden
3ddy
Ondertussen ook een thread gelezen op cgtalk. Het lijkt allemaal wel wat grotere vormen aan te nemen dan voorheen. De oude garde die ooit aan de wieg heeft gestaan van 3d Studio en aan de ontwikkelingen naar 3ds Max hebben gewerkt lopen daar binnen en groeperen zich (na 10 jaar afwezigheid, sommige pensionerend)

Tom Hudson reageert op maxunderground, en later wordt hij aangesproken door Chris Young die Tom wil contracteren. Tom Hudson wil de Yost Group weer hergroeperen om 3ds Max een harde kern te geven.

Dit lijkt allemaal we de goede kant op te gaan. Autodesk heeft zijn suits op pad gestuurt om de boel te sussen, maar oude developers van de Yost Group die 3d Studio gemaakt hebben, kwamen met een beter idee.

Stefan Didak (Nederlander in dit gesprek)

Dus ik kom een beetje terug van wat ik eerder heb gezegd.
 11 jaar geleden