GroundZero
Algemeen / 10 jaar geleden

Adaptive skin met Topologie volgt lijnen niet

 Like
Volg
 Reageer
Nog 2 reacties weergeven
Andre
Het is inderdaad een vaag probleem. Zijn er misschien normals die geflipt zijn?
 10 jaar geleden
Frans
Heb jij al wat gestoeid met de PreSubdiv en de TopoSmooth instellingen?
 10 jaar geleden
GroundZero
Ik ga vanavond nog eens kijken, presubdiv en toposmooth nog niet, maar dat komt omdat ik de tutorial 1 op 1 overneem 😄
 10 jaar geleden
GroundZero
Wat ik doe heb ik opgenomen... zie hier het resultaat:
http://www.filedropper.com/sample-error-vid

De tutorial vind je hier:
http://www.filedropper.com/hardsurfacesvideo

De base mesh die ik gebruik om na te maken hier:
http://www.filedropper.com/basehead


Hopelijk weet iemand hoe of wat, wil graag verder maar zo schiet het niet op hahaha :P


EDIT: Net gewoon een sphere gemaakt en ook dan krijg ik een soortgelijk resultaat... zit er iets fout in ZBrush of in de instellingen? in de tutorial werkt het namelijk wel allemaal prima... heel raar :(
 10 jaar geleden
Yanik
Zbrush interpoleert de positie van je vertex tussen de 2 vertices wanneer je in edges gaat snijden i.p.v. het te projecteren op je mesh. Wanneer je niet aan het snijden bent worden de vertices op je mesh geprojecteerd.

Dit kun je dus verhelpen door niet te gaan snijden in je mesh en direct zelf quads te tekenen i.p.v. eerst de outline te tekenen en die dan te vullen.
Je kunt ook heel subtiel alle vertices met de move tool een kleine veeg geven zodat ze weer op het model worden geprojecteerd.
 10 jaar geleden