3ddyIk zou ook voor een portrait gaan ipv landscape.
Als je gaat texturen en je hebt een skin op je karakter zitten (met bones) dan maakt het niet uit of je later of eerder gaat UV'en met het poseren. De pose is dan een bewerking op de geometrie die later berekend wordt door de computer dan de UV's. De de UV's krijgen dezelfde gegevens ter beschikking (voor of na poseren).
DavidJaasmaTyler Durden
Wat heb ik geleerd in dit project?
1. anatomy van het gezicht en likeness sculpten.
2. het werken met Marvelous designer
3. Met zapplink werken zodat ik makkelijk tussen photoshop en zbrush kon springen. hierdoor zijn realistische textures makkelijker toe te voegen.
wat zijn de punten die ik moet verbeteren?
1. compositie. (licht, camera hoek etc. etc.)
2. de details moeten extremer.
3. iets meer nadenken over de pipeline. soms spring ik te ver in het process en dan moet ik onnodig weer terug.
ik maak vaak de renders iets te donker waardoor ze niet eruit springen. dus hier moet ik echt aan werken.
heb ik de punten waarin ik mij moest verbeteren bij mijn vorige project ook aangepast???
(deze waren :
1. het maken van kleren.
2. texturen van het model.
3. het gebruiken van shaders. )
1. ja ik heb heel veel tutorials gedaan met marvelous designer.
2. texturen ben ik ook beter in geworden.
3. het gebruiken van shaders. mag ik nog wel wat meer aan doen. omdat ik nu altijd alles render met marmoset viewer raak ik wel meer gewend aan de manier waarop ik alles moet shaden.