CornyIk weet niets van max, maar theoretisch zou ik denken aan het dupliceren van de omtrek als curve en de objecten daarop 'spacen'
Galactor88Geen bug. De parameterisatie is naar "de knoppen" toen je de cylinder in een elips hebt geschaald.
Misschien zit er in Max ook wel een functie waarmee je je Nurbs object (dus ook curves) kan rebuilden waardoor de parameterisatie weer in orde komt.
De gebruikelijke workflow in Maya is:
1 Neem je paaltje en je curve
2 Voer "attach to Motion Path" uit, maar zorg dat "parametric" uit is gevikt (hierdoor krijg je die typische fouten niet)
3 Als je object goed over de curve beweegt maak je om de zoveel frames een duplicate. (functie "animation snapshot").
:: Galactor ::
3ddyjahoor, en het is niet eens moeilijk (ik heb wat drank op, dus het kan zijn dat ik de vraag niet helemaal begrijp)
Maak een elipse in de vorm die jij wil hebben
Plaats een object die jij gelijkmatig wil verdelen over de rand van deze elipse
Ga naar de motion control panel of zoiets (dat wieletje in het werk paneel rechts)
En zorg ervoor dat je het object plaatst met path control (control type > path contraint)
Ga naar tools > snapshot (en zorg daarbij dat bij path contraint de snelheid op constant staat (is een vinkje)
En geef aan hoeveel je er wilt hebben over een bepaalde tijd.
Het object wat origineel is verwijderen (die blijft namelijk nog steeds rondhuppelen op de elipse) en je hebt het voor elkaar
Hetzelfde als in maya, volgens galactor88, en net zo effectief in max 😉
-- edit --
en nee het is geen bug 😉
KielabokkieEey, sorry voor de late reactie ik had het erg druk met van alles en nogwat 😉 Ik heb het uiteindelijk oplost aan de hand van de tip van galactor, de spline die ik had heb ik nagemaakt met een nurbs curve en toen had ik geen last meer van de parameterisatie. Thanks!! 👍