Avalon877

Portfolio Info Blog
 Hoe gaan jullie om met je polycount? Ik heb vroeger altijd geleerd dat het beter is om de poly's/faces in je modellen laag te houden vanwege rendertijden, laadtijd, fps in je viewport, enzovoort.Toch zie ik steeds meer dat de poly aantallen bij veel modellen de pan uitschieten.

Zelf ben ik een voorstander van "hoe minder hoe beter". Geen zware scene's en vastlopers en soepel lopende framerates. Rendering wordt bij mij vaak pas zwaar bij de materialen.

Hoe gaan jullie er mee om en wat is jullie ervaring? Wat vinden jullie belangrijk rond dit onderwerp? (voornamelijk in 3ds Max)
 Like
 Reageer
 Create camera from view Mogeu hypers!

Ik loop hier vaker tegen aan. De CCFV doet het niet. Ctrl+C niet, als ik naar create>camera>create from view is deze uitgegrijst.

Ik zit niet in een ortographic viewport, en ook nit in de top, down, left enzovoort.

Iemand nog een suggestie waar het aan kan liggen?
 Like
 Reageer
 Workflow in max (over naar vault?) Goedemorgen,

Ik heb al een aantal keer wat dingen overwogen om te veranderen in onze workflow. Helaas zie je soms door de bomen het bos niet meer! Het geen waar ik me zorgen over maak is voornamelijk hoe we onze files opslaan en waar en hoe we er vervolgens mee werken.

Huidige situatie:
Er wordt per project een max project root folder op het netwerk aangemaakt. Vervolgens gaan we met een aantal mensen in een periode van een aantal maanden aan de slag met het bouwen van modellen, scene's en animaties. De bestanden worden via het netwerk geopend en ook direct daar weer opgeslagen. Elke week maakt de server een backup van onze netwerk bestanden.

Voordelen
- meest recente bestanden voor iedereen beschikbaar
- elke week backup

nadelen:
- Geen versie beheer
- project folder staat in "user3dsmax" om autoback conflicten te voorkomen
- Netwerk vertaagd

Hoewel dit redelijk werkt lijkt het me geen ultieme oplossing. Er wordt ook gesproken om de bestanden te gaan beheren met Autodesk Vault. Daar hoor ik positieve en negatieve geluiden over.

Wat is jullie ervaring?
 Like
 Reageer
 Edge constraint Middag Hypers,

Ik vraag me al een tijdje iets af, misschien hebben jullie hier een antwoord op.

Stel ik wil de rode vert rechts onder bewegen over de gehighlighte edge (rood) dan kan dat probleemloos met constraint edge. Als je over de zelfde as het model uit wil bewegen (zoals aangegeven in het oranje) dan gaat dit niet. Is er een alternatief om wel dit resultaat te bereiken?

Je kan natuurlijk ook het cappende vlak extruden in de richting van de normal, dan lopen die lijnen ook in de diagonale richting door, maar er zijn ook sitaties waarbij dit niet mogelijk is.
 Like
 Reageer
3ddy Publishing © 2000 - 2024