Code

Portfolio Info Blog
 Physically correct lighting in Blender Ik had het al in de Blender Group op LinkedIn gegooid, maar dat werd al verplaatst naar de catogorie 'jobs'...dus ben er niet zeker van of ik daar een antwoord vind dus post ik het hier ook maar even;

In het kader van: 'Het mag niks kosten maar we willen wel het maximale resultaat', zit deze jongen met een vraagstuk:

In het engels, in de veronderstelling dat er hier niemand problemen mee heeft:

Is it possible to create physically correct lighting in Blender combined with a simulation of direct and indirect (again) physycally correct sunlight?
And if so, which renderer should I be looking into to have this done? With physically correct lighting I mean it realy needs to be a 1:1 accurate imitation of the real world.
No tweaking for 'more attractive' visual results is allowed whatsoever.

Kan dit? En kan dit dan met bijvoorbeeld prisma's? Veel prisma's. En veel refractie/reflectie etc.

de output hoefd niet meetbaar te zijn, het is wel een pré als dit kan. 3dsmax kan bijv. de lumen meten en weergeven. Maar kan blender dit ook?

Uiteindelijk draait het om de visual. Maar dan moet die wel accuraat zijn.

😉
 Like
 Reageer
 Kleur van lichtpunten in een grid linken aan een movie Hallo,

De titel zegt het al een beetje. Ik wil de kleur (en multiplier) van lichtpunten (omni's) linken aan een externe bron. (liefst een movie)

Dat wil zeggen bijvoorbeeld: Een grid van 20 x 20 omni's die gekoppeld is aan een movie met ongeveer dezelfde afmetingen als het grid. De kleur van elke omni vertegenwoordigd de kleur van de movie op diezelfde locatie.

Mocht dit niet mogelijk zijn dan zoek ik een manier om dit te faken.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, zo niet dan kan ik evt. wel een schetsje bijvoegen.

Thanks!👍
 Like
 Reageer
 Mesh Element Selecteren Vraagje:

In Max kun je in samengestelde Poly Objects nog steeds de elementen selecteren in edit mode. Kun je dit in blender ook?

Ik heb gezocht maar kan niks vinden. Ik wil dit om snel vertex groups te kunnen maken zonder dat ik uit moet gaan puzzelen welke vertex in welke groep moet van mijn 'gejoinde' mesh.

Beetje lastig omschreven misschien... ik kan evt een screenshotje maken mocht dat nodig zijn.

alvast bedankt!!👍
 Like
 Reageer
 Welke renderengine is ok? Probeer yafray aan de praat te krijgen maar lukt me niet.

Zie verder nog mogelijkheden voor Luxrender en/of Laqsis.

Ervaringen, iemand?


👍
 Like
 Reageer
3ddy Publishing © 2000 - 2024