Weer eens wat persoonlijk werk van mij. Iedereen schijnt een ander verhaal bij deze still te verzinnen, ik ben benieuwt welke jullie erbij verzinnen: wat denken jullie dat het voorstelt?
Ik heb weer eens een nieuwe reel in elkaar gedraaid. De stoomklok zit er nog steeds in, maar nu ook met het ijspaleis van een aantal maanden geleden en een WIP van een stoomboat op de Mississippi rivier in de jaren '30 van de vorige eeuw. Enjoy. http://student.vfs.com/~3d41ronald/demoreel/demoreel_RonaldvanRij.mov (17MB)
-Ronald
Like
Reageer
Siggraph 2005 anyone? Gaat er iemand naar Siggraph dit jaar? Ik heb mijn ticket en hotel al geboekt! -Ronald
Like
Reageer
Kou: MrGoodbyteGegroet allen! Inspiratie voor deze challenge zal niet ontbreken, vandaag was de temperatuur hier -20 graden Celcius, dus tijd voor een goede kop Starbucks koffie, warme kleding en een nieuw project.
De plaat wordt een ijskasteel met een kleuter meisje (I know, derivative...) ervoor. Klinkt simpel, en dat is maar goed ook. Ik hoop wel de technische kant aan te vullen met een artistiek gehalte. Wellicht verval ik in het oude schema van photorealistisch, maar ik kan ook een schilderactige tint er aan geven. Uiteraard heb ik een aantal schetsen gemaakt, die ik echter niet kan digitaliseren, geen scanner of digitale camera aanwezig in mijn huis, excuus.
Ik zal een aantal leuke uitdagingen tegemoet zien. Ik neem aan dat daar deze challenge toch voor is, nietwaar? De meesten zullen shaders zijn, alle van scratch natuurlijk, voor ijs en sneeuw. Daarbij FluidEffects voor wolken en fur voor wollige kleding. Daarbij een gezellige composite maken met als doel de tree een beetje schoon te houden. Ook is een nieuw, klein, projectje uitermate geschikt om de directory structuur en filenaming conventions weer eens te herzien.
Pakketten die ik zal gebruiken: Alias Maya 5.0, Mental Ray, Apple Shake 3.5, alle draaiend op RedHat Linux 9. Cheers.
To kick it all off, heb ik hier een kleine test voor een ijs shader. Een aantal verschillende layers heb ik hier gerendered (color,diffuse,dirtmap, dirt) en effe snel bij elkaar gecompt. Lijkt nog nergens op, maar alles zit in de comp en de layers renderen zoals ik wil.